Interjú Petrával, ismert nevén: Pesu books

 Sziasztok! 

Pesuval, a bookstagrammerek koronázatlan királynőjével készítettem interjút. Az oldala telis-tele szebbnél szebb fotókkal, és kidolgozott, jól megfogalmazott értékelésekkel. Látszik rajta, hogy mennyire szereti és élvezi ezt csinálni! Nemrég ünnepelte az oldala második "születésnapját". Szerencsésnek mondhatom magam, hiszen Ő is azok az emberek közé tartozik, akikkel szorosabb kapcsolatot ápolok. Személyében egy kedves, megértő, támogató, humoros Nőt ismerhettem meg, akivel mindig örömmel beszélget az ember! Köszönjük, hogy vagy nekünk. Egy kincs vagy ezen a Földön!



1. Bemutatkoznál pár mondatban?

Petra vagyok, vagy ahogy ti ismerhettek, Pesubooks. Az én kilétem sosem volt titok senki számára, már a nevem is felbukkant néhányszor az oldalon, valamint az arcom is pár képen, vagy sztorikban már többször is! 23 éves egyetemista lány vagyok, aki próbálja összeegyeztetni a sulit, a munkát (diákmunkát) a családot és a barátokat valamint az olvasást és a bookstát! Néha nem könnyű, de annyira szeretem csinálni és annyira a mindennapjaim részévé vált, hogy nem tudnék megválni tőle! :) 


2. Mióta olvasol? Mi vagy ki vezetett be az olvasás világába?

Olvasni mindig is szerettem! Kicsi korom óta! Emlékszem, hogy általánosban feladták kötelezőnek a Kincskereső kisködmönt a nyárra, de én már év közben elkezdtem mert annyira vártam. Arra is emlékszem, hogy ovisként, bár még olvasni nem tudtam a könyvekben lévő képek alapján kreáltam történeteket és mindig azt mondtam mamának, hogy olvasok neked és a képek alapján elmondtam a magam változatát. Így azt nem tudom mondani, hogy valaki rávezetett mert magamtól kezdtem el, de azt mesélték, hogy papám például nagyon szeretett olvasni. Így lehet a génjeimben van! ;) 


3. Már két éve vagy a bookstagram remek csapatának tagja. Hogy érzed magad a közösségben és mi ösztönzött arra, hogy te is elindíts egy ilyen oldalt?

Imádok ennek a közösségnek a tagja lenni! Hihetetlen és iszonyúan boldoggá tesz, hogy olyan hamar befogadtatok magatok közé és van akikkel annyira jó viszonyt ápolok (mint veled is :* ), hogy gyakran vitatjuk meg akár a magánéleti dolgainkat is! A pontos ösztönzést nem tudom, csak a privát instámból is sok bookstást követtem már és néha sztoriban ott is megosztottam mit olvasok, de valahogy ott sosem találtam rokonlelkekre. Ezért egyszer csak hirtelen felindulásból úgy döntöttem, hogy létrehozom az oldalam. Meg is csináltam egyik este, de 2 óra múlva már törölni akartam, hogy nekem ez nem fog menni és hagyjuk az egészet. Csak azért nem töröltem még aznap este, mert telefonról nem lehet mint kiderült csak gépről és azt nem volt kedvem bekapcsolni hajnali 1-kor. Végül néhány nap elteltével sem kerültem még gép közelbe, így maradt az oldal és úgy voltam vele, kiteszek 1-2 régebbi képemet amit csak úgy a magam szórakoztatására csináltam és meglátjuk mi lesz, max. törlöm az oldalt ha nem tetszik. Viszont ahogy teltek a napok és gyűltek az emberek és a pozitív visszajelzések, a kedves üzenetek és az egyre több bookstás ismerős, egyre jobban megszerettem a közösséget és az oldalt és úgy éreztem folytatni akarom, el akarom mondani a véleményem az olvasott könyvekről és kíváncsi vagyok másokéra is. Így alakult, hogy már 2 éve itt vagyok, amit teljes mértékben nektek köszönhetek!


4. Melyik az a műfaj, amit előnyben részesítesz?

Van néhány műfaj amik örökké a kedvenceim lesznek, ilyen a fantasy, a thriller és horror valamint a romantikus. Tudom eléggé két véglet a horror és a romantikus, de valamilyen szinten mind a kettő én vagyok.


5. Mi az a műfaj, amiben soha nem olvasnál?

Nem mondanám azt, hogy soha. Eléggé mindenevő/olvasó vagyok. Azt hittem, hogy na a sci-fi az amit soha, mert filmekbe sem szeretem, de azt is olvastam és van ami még tetszett is. Így nem tudnék konkrétat mondani mi az amit soha. Bármit ha megtetszik. Amit kevésbé szoktam azok a versek és az életrajzi kötetek. Azok nem igazán az én műfajom, de persze abból is vannak jók és ami megfog.


6. Ha választhatnál csak egy karaktert, akkor kinek a bőrébe bújnál?

Ez nagyon gonosz kérdés! Nem tudnék szerintem csak egy karaktert választani. Mindig az aktuális olvasmányomból mondok kedvencet is! Fogós kérdés! Nálam inkább világok vannak amikben élnék és nem feltétlenül a karakterhez ragaszkodnék. Pl. A Harry Potter könyvekben kitalált varázsvilág, vagy a Végzet ereklyéi világa. Mivel mindig az utolsó olvasott könyvben találok kedvenc szereplőket, így most Leah-t mondom akinek a bőrébe bújnék, Ruby Saw Vadak című könyvéből. Nem feltétlenül leányálom az élete és nem happy end a története, de ezt leszámítva irigy az ember, hogy ennyi jó pasival él együtt! De nem is mondanék többet, nehogy eláruljak valami spoilereset!


7. Az olvasáson kívül még, a szabadidődben mit szeretsz csinálni?

Imádom a filmeket! Pláne a horror filmeket és azokat is moziban nézni szeretem a leginkább! Azért is van az, hogyha kijön egy új horror azt valószínűleg nekem látnom kell! Mi még Valentin napon is horrort néztünk a moziban annyira fanatikus vagyok! Valamint imádok zenét hallgatni, leginkább a rockot preferálom, de mindent is meghallgatok! A magyar előadókat részesítem előnyben, mert nagyon meg tud fogni egy zenének a szövege! És bár ritkán van alkalmam mert elég lusta vagyok, de futni is szeretek, de csak és kizárólag egyedül zenével a fülemben. Valamint, de nem utolsó sorban imádok utazni és kirándulni. Legfőképpen külföldre. És természetesen a barátaimmal lenni, velük beülni valahova vagy bulizni. Éljenek a jó házibulik! ;) 


8. Kedvenc könyv? 

Megint egy nagyon gonosz kérdést tettél fel! Ilyet nem kérdezünk egy könyvmolytól Lor! Mégis mit mondjak ide? :O Nem tudok csak egy kedvencet kiemelni! Muszáj mondanom Leiner Laurától A Szent Johanna Gimit mert az volt az első sorozat amitől fangörcsöt kaptam. Azóta is töretlenül imádom és ha meghallok egy ikonikus zenét ami szerepel benne akkor az én gyomromban is felélednek azok a bizonyos pillangók. Szaszkó Gabriella Pennington testvérek trilógiája amit mindig mindenhová írok ha kedvencet kell mondani! Mély nyomokat hagyott bennem! Pierre Lemaitre Téboly című könyve pedig életem legjobb thrillere! Azóta se olvastam olyan jót! Valamint kedvencem még Colleen Hoover is. Az a nő egy zseni. Tőle a Csúf szerelem eddig a kedvenc nálam. És most Ruby Saw Vadak című könyve is bekerült a kedvenceim közé, ahogyan az Inferno is. De ahogyan mondtam a kedvenc világaimról szóló könyveket is ide tudom sorolni még! Tudom nem egyet emeltem ki kedvencként, de lehetetlent kérsz, így érd be ezzel a nagyon kicsikére csökkentett listával.






Nagyon szépen köszönöm a lehetőséget, hogy tartottál annyira érdekesnek, hogy velem is készíts egy interjút drága Lor!

Én is köszönöm neked Pesu! Vigyorogva olvastam végig, és biztos vagyok benne, hogy ez másnál sem lesz másképp! 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések