Interjú Heniko Sakka Írónővel

"A középiskolában szippantott be magának a hobbi és ott is határoztam el, hogy én mindenképpen ezzel akarok majd foglalkozni a későbbiekben is."


Sziasztok!
Heniko Sakka 2020-ban publikálta az első könyvét, mely nem más mint az ÉDES TINI ÉLET.  2021. szeptemberében pedig megjelenik e remekmű második kötete. Addig is egy interjúval lepünk meg Titeket, olvasókat. Fogadjátok nagy szeretettel! 😊💗

Köszönöm szépen, hogy elfogadtad a felkérést! 


1. Hány éves korodban kezdtél el írni?

Pontosan nem emlékszem a dátumra. Fiatalon olyan kislány voltam, aki egy percre sem ült meg a fenekén, így az írás biztos nem szerepelt azok között a tevékenységek között, amit szívesen csináltam. Viszont, amiről biztosan tudom, hogy köze volt az íráshoz, az olyan 11 éves koromban történt. A településem 700 születésnapja alkalmából kellett írni egy fogalmazást, és az enyém olyan jól sikerült, hogy meg is nyertem vele a felsősök pályázatát. Mondanom sem kell, hogy mennyire örültem ennek, és onnantól kezdve már több kedvem volt a fogalmazások megírásához is. A középiskolában szippantott be magának a hobbi és ott is határoztam el, hogy én mindenképpen ezzel akarok majd foglalkozni a későbbiekben is.



2. Mely műfajt részesíted előnyben, mint olvasás mint pedig írás terén?

Nos, talán ez meglepő lehet, de ifjúsági írósságom ellenére, már nem olvasok ebben a műfajban. Persze volt rá példa, hogy idén beleszaladtam egy-két ilyen történetbe, de ez már nagyon nem nekem szól. Nem azért, mert egy- két történet ne lenne jó, csak én már inkább a felnőttesebb problémákra és élethelyzetekre vágyom. Pont ezért a new adult, romantikus és erotikus történeteken tudok jól szórakozni. Írni jelenleg ifjúsági irodalomban alkotok, de tervben van, hogy kipróbálom magam más zsáner műfajban is. Sőt valójában már két munkám is készül, az egyik new adult, a másik pedig fantasy műfajban.



3. Devon és Ria karaktere hogy született meg? Valós személyek ihlették vagy teljesen fikció?

Ezen a ponton fognak elszomorodni a Devont szerető olvasóim, ugyanis Devon sajnos soha, semmilyen formában nem létezett. Ő teljesen a fejemből pattant ki, így sokkal közelebb is áll hozzám, mint mondjuk Ria. Devont én rendkívül kedvelem, mert elképesztő az az utazás, amit a személyiségével megcsináltam és megcsinálok a sorozat alatt.
Ria megalkotásához használtam kicsit magamat. Ezt talán vétségnek is tekinthetjük, hiszen az mindig egy öreg hiba az író részéről, ha ennyire hazai tájról merítkezik, de egy idő után azért Ria személyisége is önállóan fejlődni is alakulni kezdett, tőlem függetlenül.

Nem mondanám, hogy Ria a kis leklónozott másom, mert nem az. A középiskolában én egy
kis unalmas csaj voltam. Minden nap bementem, leültem a helyemre, és szinte még a
teremből sem mentem ki, maximum a tanórák végén. Talán mondhatni Ria egy olyan eszménykép lett nekem, hogy jó lett volna ennyire vagánynak lenni, amilyen én sosem voltam.



4. Az Édes tini élet ifjúsági regény. Ez volt a terved is, vagy időközben alakult át?

Az Édes tini élet mindig is ifjúsági regénynek készült. Nem véletlenül lett a címválasztás sem. Az volt a terv, hogy egy jó kis történet lesz, ami valahol a végére ér majd a srácok leérettségizése környékén. Arra viszont a legkisebb mértékben sem számítottam, hogy az agyamnak egész más elképzelése lesz ezzel kapcsolatban.



5. Biztosan vannak terveid a jövőre nézve, megosztanád velünk is?

Vannak persze, ez kicsit össze is függ az iménti válaszommal. A közeljövőre már biztos terv van. Most ősszel megjelenik az Édesebb tini élet, ami a sorozatom második kötete lesz, és jövőre hozom a lezárást jelentő harmadikat. Viszont itt nem engedem majd el Ria és Devon kezét, mert jött egy ötlet, hogy írnék
nekik egy New Adult történetet, (ezt már el is kezdtem) ami négy évvel a középiskola befejezése után játszódik majd. Ez már tényleg teljesen felnőtteknek szóló könyv lesz (vagy könyvek, attól függ, mennyit írok még hozzá), úgy megírva, hogy annak is jó olvasmány legyen, aki nem fogja elolvasni az ifjúsági trilógiát. Emiatt sok spoiler lesz a három könyvre, de azok, akik ekkora már túl lesznek a három tini regények, nekik még nagyobb élmény lesz felfedezni ezeket a kis utalásokat.
Ha teljesen túl vagyok Riáék életén, akkor pedig egy fantasy történettel fogok majd jönni.



6. Olvashatunk több pozitív és negatív kritikát is egyaránt. Hogy éled meg ezeket?

Igen az én történetem a megjelenése óta már kapott hideget-meleget. De azt hiszem, ez is a
normális, hiszen butaságra vall az a felfogás, hogy a te könyved bizony mindenkinek tetszeni fog. Nem, ilyen nincs. Minden olvasó más és más, éppen ezért mások is az elvárásaik. Az ÉTÉ-t nézve sokféle megjegyzést kaptam, hogy valakinek Ria nem volt szimpi, míg más Devonra mondta ugyanezt. Valakinek tetszett, hogy nem azonnal indult romantikus kapcsolat a szereplők között, más ezt kritikaként fogalmazta meg. Valakinek bejött benne a foci, úgy ahogy megírtam, míg más kifogásolta
azokat a jeleneteket. És ez most csak pár példa volt… most próbálj meg ezek között igazságot tenni. :D
Ami engem illett én a negatív kritikákat nem veszem annyira, a lelkemre, mert 1. a könyvön már nem tudok változtatni. Az már úgy meg van jelenve, szóval értem, ha valakinek valami nem tetszett benne, de kezdeni sokat nem tudok vele. Én mindig azt mondom, hogy persze mindent lehetne szebbre és jobbra, de ha most lennék ugyanabban a helyzetben, akkor sem módosítanék rajta semmit. Én így
szeretem ezt a történetet. Így álmodtam meg. Nyilván én is sokat fogok fejlődni az évek folyamán, sőt szerintem már ez a második kötetben is látszik majd. Én mindig azt tartom fontosnak, hogy nem baj, ha valami neked nem tetszik, csak azt próbáld meg ne úgy előadni, hogy levedd a másikat az életről, mert
attól, hogy szakkritikusnak adod elő magad és lenézed az írót, még nem leszel menő egy kicsit sem.



7. Van kedvenc könyved?

Nincs kedvenc könyvem.



8. Esetleg van olyan író, akit példaképednek tekintesz?

Kimondott írói példaképem nincs. Maximum az életutakat tartom lenyűgözőnek, amit egyik-másik író bejárt. Például J.K. Rowling harca a Harry Potterért, rám nagyon inspirálólag hatott. Én is hasonlóan küzdöttem az Édes tiniért, szóval pontosan tudom, min mehetett ő keresztül annak idején.




Könyveket itt beszerezheted:

A kiadómtól nyomtatott és e-book formátumban is: https://www.bookdreams.hu/heniko-sakka-edes-tini- elet

Libri webshopból vagy könyvesboltokból: https://www.libri.hu/konyv/heniko_ sakka.edes-tini-elet.html

Rockyhttps://www.rocky.hu/konyv/irodalom/ifjusagi- irodalom/edes-tini-elet


És még sok más webshopban is elérhető!

A második rész már előrendelhető:


Írónő elérhetőségei:

Facebook írói oldal: https://www.facebook.com/HenikoSakka

Moly.hu alkotói profil: https://moly.hu/alkotok/heniko- sakka

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések